Відмінності Web 1.0 та Web 2.0

Предмет обговоренняWeb 1.0Web 2.0Нові риси
Учасники1. розробник і користувач
2. автор контенту і читач
1. користувач як співрозробник
2. читач як співавтор
3. товариство
Право на участь; скасування сторонньої регламентуючої сторони (модерації);
Програмне забезпечення1. ПЗ створювалось для ПК
2. ПЗ — товар
3. закриті вихідні коди, АРІ
4. ліцензійний продаж
5. прив'язка ПЗ до обладнання
6. націленість на винахід
7. запланований реліз
8. для перегляду контенту використовується браузер
1. ПЗ створюється для веб
2. ПЗ — сервіс, додаток
3. відкриті вихідні коди, API, open-source software
4. ПЗ може бути безкоштовним
5. софт поверх обладнання
6. пошук застосування вже винайденому
7. «вічна бета»
8. альтернативні засоби відображення
Веб як платформа; зняття та розмивання бар'єрів та обмежень (вільний доступ, універсальність, спрощення);
Контент1. Поповнення баз даних:
а) плата постачальнику контенту;
б) наймання добровольців;
2. Дані організовуються таксономічно (ієрархія рубрик);
3. Засоби збереження даних — каталог, бібліотека, сховище;
4. Односторонні посилання;
5. Форма представлення — персональні сторінки;
6. Статичний сайт;
7. Адресу має сторінка сайту;
8. Джерело — розум автора контенту;
9. Меню навігації сайту для роботи з даними цього сайту;
10. Копірайт;
11. Для сприйняття контенту потрібне відвідування сайту, переходячи по посиланню чи закладці;
1. Поповнення баз даних — те, що має один, відразу стає доступне кожному;
2. Дані організовуються фолксономічно;
3. Засоби використання даних — API-інтерфейси;
4. Автоматичні двосторонні посилання;
5. Форма представлення — блоги;
6. Динамічний сайт;
7. Адресу має мікроелемент контенту;
8. Джерело — колективний розум;
9. Інтерфейс для роботи з даними по всій мережі;
10. «Вільна» ліцензія GNU FDL;
11. Для сприйняття контенту не потребується відвідування сайту — можливість читати RSS-стрічки;
Мережа як єдиний колективний розум, атомізація контенту, агрегація, синдикація
Події1. Замовлення та виготовлення програмного забезпечення;
2. Публікація контенту авторами і сприйняття його читачами;
3. Звертання до третьої особи — посередника для задіяння його ресурсів;
4. Великі, не багато численні угоди;
1. Співпраця через відділ технічної підтримки програмного забезпечення;
2. Взаємодія, додавання властивостей, цінності, створення спільного контенту кожним учасником;
3. Самообслуговування, яке засноване на партнерській архітектурі сервісу — сервіс лиш посередник між користувачами, які використовують їх власні ресурси;
4. Дрібні багато численні транзакції;
Співпраця; самодіяльність; масові одиничні взаємовідносини;
Цінність та вартість1. Вся цінність в ПЗ — хто володіє ПЗ, той і заробляє на цьому гроші;
2. Інтернет цінний як джерело інформації;
1. Вся цінність в базах даних — хто володіє базами даних та сервісами для роботи з ними, той заробляє на цьому гроші;
2. Інтернет цінний як інструмент комунікацій;
Робота з базами даних; сервіс, а не продукт; економія часу та уваги;

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Технології Web 2.0